torsdag 5 mars 2009

Billy Preston

Klockan är nu 00:31 och jag plåtar vinylomslag på golvet i vardagsrummet. Jag har en förkärlek till vinyl från 70 talet. De är snygga och är små konstverk i sig. Funderar på att bjuda er på ett omslag varje dag från min lilla samling.

Jag har en liten rolig historia om Billy Preston. För några år sedan satt jag och läste Aftonbladet klockan 19:00 på Söndagskvällen. Då får jag se att Billy Preston skall spela på Berns i Stockholm samma dag klockan 21:00. WHAT!!! Jag har ca 16 mil till Sthlm så jag hoppar in i bilen samtidigt som jag ringer min far och övertala honom att hänga med till Stocholm på en sväng. Klockan 21:00 står vi framför scenen på berns och njuter av en legend som förvaltar sin gåva på ett fantastiskt sätt. Året efter gick Billy bort 59år gammal så jag är glad att jag var på plats. Thank you Lord for Billy Preston!

1 kommentar:

Anonym sa...

Good story!